søndag 10. august 2008

Rhodos

Tsk tsk.... muttern har bestilt seg tur til Rhodos den 20. august. Der i gården er det ikke langt fra ord til handling. Hun gleder seg veldig til det selv om det, som hun sier, blir lenge å være uten familien sin. Uansett, det blir nok fint for henne å ha bare seg selv og tenke på noen dager, men hun har en bekymring og det er hvordan hun skal få smurt solkrem på ryggen sin!?!? Løsningen blir vel å sole seg med t-skjorte.
Nå har hun en unnskyldning for å gå på salg og handle sommerklær også..hehe.

lørdag 9. august 2008

Ferien over!

Da var jeg tilbake etter en laaaang ferie. Muttern og fattern er sure fordi de ikke har fått noe særlig sol og varme. Men når de absolutt skal reise nordover mens det er godvær her så får de jo bare ha det så godt. Og etter at de kom sørover så har det jo vært grisekaldt og regn her også.
Muttern fabler om en sydentur i september, kunne jeg tenkt meg og, men jeg får vel ikke være med. Dårlig gjort, jeg er også glad i å sløve i sola.
Vel vel, det blir godt når hverdagen begynner igjen også. Jeg og muttern alene hjemme her om dagen, og alt det fører med seg av turer og godbiter..... Menneskevalpen begynner i barnehagen på mandag og jeg må si at det kan være greit å slippe unna all oppmerksomheten hennes. Det kan bli litt for mye av det gode assa.
Også var det ubeskrivelig å få legge seg i min kjære kurv igjen......sukk.....mmmmm.....mm

søndag 13. juli 2008

Hmmmfh

Og ikke før har vi kommet hjem fra vestlandet så skal de ut å reise igjen. Og denne gangen får jeg ikke være med:(
Jeg blir henvist til 14 dager på Toten, hos bestemor og bestefar. Akkurat som om det er noe kult liksom!!
Dette betyr at jeg ikke får tilgang på pc så jeg får skrevet i bloggen min heller. Sukk.......Jeg får si god sommer til de som titter innom her da.
So long.....

onsdag 2. juli 2008

Eg ve' te Bergen ve' te Bergen med det samme.....

Jarra. Nå rapporterer jeg inn pr tlf til muttern. Jeg og fatters er nemlig i Bergen på jobb. Dvs, han kjører rundt og sjekker at kartene stemmer(eller ikke stemmer) og jeg ligger i bilen i den nye tøykurven min og koser meg. Så får jeg lange turer når det er en mast som må sjekkes på nært hold. Livet kunne vært verre.....purrrrrrrr....
Muttern har vondt i ryggen sier hun. Hun får se til å trimme litt, sier jeg. Røre litt på den stive ryggen, så blir det nok bra. Hun har vært på jobb i butikken i dag, og skal jobbe på senteret i morra. Hmmmtidumdidumm....

lørdag 28. juni 2008

Henta kanoen

I dag har vi vært i Askim alle sammen og hentet mutterns nye kano. Hun fikk ordna det sånn at hun fikk den før tida:-) Samtidig var vi innom Tysklands-venninna hennes, som har kjøpt seg hus sammen med kjæresten sin. De dro ut og spiste lunsj, mens jeg måtte ligge i bilen.

I ettermiddag har de altså vært ute og prøvd vidunderet da, den har tre tofter, så menneskevalpen fikk også sitte godt. Hun syntes det var veldig spennende. Mor ble sliten i armene, så hun får bare se til og trene seg opp.

onsdag 25. juni 2008

Angrepet av sau!!!!!

Utrolig nok ble jeg i kveld angrepet av ei sinna sauemor med to lam...hmpfh....Jeg kom travende ved siden av sykkelen til far på tur i skogen da denne ulne skapningen bare kommer mot meg og stanger meg rett ned. Makan!!! Og jeg som ikke så mye som ser på sauer en gang. Dette var skikkelig dårlig gjort!!! Sukk......

Kano

Nå har muttern bestilt seg kano for pengene hun fikk til bursdagen sin. Skal hente den 14. juli. Jeg har vært med på kanotur før jeg så det blir bare stas det. Litt rart i starten, men jeg venner meg fort til den gyngende grunnen. Kanskje vi kan dra på telttur også. Menneskevalpen har ikke vært i kano før, blir spennende å se hvordan hun tar det.

Ellers kan jeg jo rapportere at de hadde et heidundrende 40-årslag i helga da. Det ble danset og sunget til den lyse morgen. Skal vedde for at naboene fikk lite med søvn den natta. Muttern hadde bestilt tapas og det var visst svært vellykket. Etter maten var det kaffe, kaker og annet tilbehør. Tante hadde laget en sjokolade-pavlova som fikk bein å gå på, ellers hadde muttern bestilt en marsipankake og i tillegg hadde bestemor også bakt så det var bra med kaker der.

Selvsagt var det godt med flytende varer også og det ble forsynt seg rikelig av det. Stemningen stod i taket, og det var veldig sosialt selv om mange ikke kjente hverandre fra før. Tante hadde laget tre sanger som alle handlet om muttern og de gjorde stor lykke hos de andre gjestene.

Jeg har forresten fått en ny tøykurv som går inni den gamle plastikk-kurven, så nå koser jeg meg assa. Den er så myk og deilig å ligge på. Skulle ønske jeg fikk en til sånn at jeg kunne ha en i den andre kurven min også. Mmmmmm......zzzz....zz..z